Göteborg! nr 1

Tors4/12-Fre5/12 :
Äntligen skulle syskonskaran återförenas och Emmut och jag var påväg till göteborg :)
Fick skjuts av papput till tåget, himla snällt eftersom det var så blött överallt i Sundsvall. slaskäckel!
Väl på tåget så insåg Emma och jag att vi skulle få sitta mittemot varann, går ju inte när vi ska se film!
Så vi frågade snällt en dam om hon kunde tänka sig byta plats med mig, vilket hon motvilligt gick med på. Minuetn senare tittar hon väääldigt anklagande på mig och säger "det droppar här" "åh, det är nåt blött på den här platsen!" "Åh, vad det droppar..." Ja, en sån där fin dam ni vet. Finkappan på å allt.
Så jag kikade lite på henne, sneglade mot hatthyllan och frågade henne om det inte kan vara pga att hon lagt upp sina "rullväskor" (såna man rullar i SNÖN) på hyllan, och att det droppar eftersom att dom nu smälter?
Hon tittade upp och snabbt som attans tog hon ned dom och hennes man hjälpte henne torka lite.
ÅÅÅÅÅÅ även om hon inte sa nåt så log hela mitt inre liv. hahahahahahhahahahah, najs. klockrent.

Resten av resan gick bra, mest tack vare datorn och alla filmerna. Mår jämt så himla illa på x-2000. fattar inte, måste vara nåt med farten. x-trafik kan jag ju åka hur lugnt som helst. Nåja. Man får stå ut. Fick spara resgodiset till när jag var framme och det var ju inte fy skam ;)

När vi kom fram stod Anna och hälsade oss välkomna och syskonskaran är härmed komplett :D
Så himla härligt....
Vi kastade oss på en spårvagn och åkte hem till henne, slängde in väskorna och sprang ned till spårvagnen igen eftersom vi skulle ut och äta med hennes jobb.
Åt godatse pastan med musslor och kräftor.
Sen gick vi hem och drack te och åt kaka som Jonas bakat.
Alla var trötta så vi gick och la oss.
Självklart fick ju Emma den riktiga madrassen och jag fick nöja mig med luftisen, men jag tänkte att det borde ju gå.
Det gick det INTE.
vaknade efter 3 timmar och insåg att jag låg på golvet, all luft hade gått ur!
Skönt.... väntade 1 timme och hoppades kunna somna ändå, men icke... Nåja, fick tyst gå upp och blåsa upp den igen.
Allt bra och skönt igen så jag somande om efter lite MP3 vaggning.
vaknade efter ytterliggare 3 timmar och fick upprepa proceduren. 
Aningens trött, ont i huvudet och less gick jag sen upp och fick lite nylagad gröt av syster nr 1.
hmmmmmmm......suck.

Nåja, dan blev ändå bra. Gick i nordstan och kikade lite i affärer, bla goddoftande lush :)
Nu ska vi baka julgodis!
Over and out/Linus. 


Kommentarer
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Stackars lillaste Lillskräpet. krama



Inte så kul att ligga på glvet... dumma madrass.

Hoppas du får sova någorlunda de andra nätterna.



krama

2008-12-06 @ 23:42:26
URL: http://dragonph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0