Göteborg nr 3

Gick genom hagas julmarknad och checkade in världens största bageri..hehe....okey kanske inte. Men iaf grymtisch stora bullar, lussekatter och c-bollar!!! :)
wow..... Det var nästan som i nils karlsson pyssling, ni vet när han äter köttbullen och blir tvungen att hålla i den med båda händerna.
Vi fortsatte vår prommenix mot Naturhistoriska muséet där vi fick gå in i en valbebis. Dom får nämligen bara plats med en bebis innomhus.
Bebisen hade mest troligt dött för att den förlorat sin mamma, eftersom att valbebisar dricker ca 1ton mjölk/dygn var det också omöjligt att hålla den vid liv. Speciellt år 1860.
Så himla bra att det finns såna där ställen! Man kan lära sig så himla mycket och det betyder faktiskt nåt helt annat att se hur djuren faktiskt ser ut. T.o.m ett sött litet marsvin fanns representerat.

När vi kom hem lagade vi mat och pratade en stund.
Sen vart det film och chocolate mudd cake! (tack chokladguden)
Nu måste vi ta lite farväl av Annikon eftersom hon jobbar imorrn...Turligt nog ses vi snart igen. Jul jul härliga jul :)

Kommer bli sjukt jobbigt imorrn. Åhhh jag mår illa av bara tanken....fy fan...
Nåja, den dan den sorgen.


Kommentarer
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Stackars dig.... den dagen har börjat för 4 min sen. :( Hoppas resan kommer att gå bra för dig å så å att du inte kommer må så dåligt. Men ni sku åka direkttåg hem utan byte va ?



När jag bodde i sthlm innan jga skaffade lägenheten i Gbg så åkte jag massor tåg eftersom det vart så dyrt med bil i längden. jag åkte X-2000 kanske 5 ggr på ett halvår å spydde alla 5 gångerna. Åkte bara InterCity å InterRegio sen efter de turerna. X-2000 upp till Sundsvall var hemsk... har bara åkt en gång te dig men gör aldrig om det. Blir bara X-Trafik å Bil i fortsättningen. ;)



puss

2008-12-08 @ 00:03:29
URL: http://dragonph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0