Göteborg nr2

Syster nummer 1 och hennes pojkvän Jonas byggde en ny säng igårkväll av tjocka mattor, skumgummi och lite annat som jag nog ändå inte vill veta var dom hittat så ÄNTELIGEN fick man sova skönt en hel natt :)
Najs. Hennes katter spatserade omkring och inspekterade, gos, saknar mina egna små gos...
Annas katter tror jag förresten är en blandning av Lo i sig. Sjukt sjukt stora och n har t.o.m toffsar på öronen! hehe....

Efter frukost gick vi ned till värlskulturmuséet som hade klädbytardag. Anna hade lämnat 12 kläder/plagg så vi kunde plocka 4 "nya" klädesplagg var. (Anniko, Emmut and me that is).
Bäst var en röd klänning och ett vitt brett skärp som passade utmärkt till!!
Stämningen där inne var som första raden på konsert - helt sjuk alltså!
Armbågar, och trängsel och svårt att andas känsla. Ohmy....
Efter dte gick vi en sväng och kollade på utställningarna. En om ...ja.... upp till kamp vill jag kalla dne men den hette förstås nåt annat, var riktigt bra. Såg och läste om göteborgskravallerna och Hannes eget brev. Så jävla sjukt att det kan bli sådär...
Även andra hemskheter. En liten pojke som blev såld som slav vid fyra års ålder, satt fänglslad vid en vävstol tills han fyllde 10 och rymde. Arbetade sedan för rättvisa och mot slavhandel. Blev dödad när han var 13, för sina åsikter...
Grym värld vi lever i. 

Efter detta skyndade vi iväg på ica, ÅÅÅÅÅÅÅ världens bästa ica. så stort och fint och massssvis med nya varor som jag aldrig sett. Mums! Där hade man kunnat gå länge....
Men vi hade lite bråttom och skynda oss vidare, 4 chokladmuddcake (på min inrådan) rikare dock.
När vi kom hem började vi med maten, sojabiffar och potatisgratäng *mums*.
Sojabiffarna var helt okey, honungsglaze var godast. Slog citronsmaksättningen med hästlänger :p
Efter det var vi redan sen till att träffa 2 av Annikos bekanta utanför liseberg. Vi stressade dit och träffade dem innanför grindarna.
Gudars vad fint det är där! Måste vara flera miljoner lampor....
Alla träden var täckta i lampor, och överallt spelades julmusik.
Jag köpte ett knäckäpple med strössel och vi gick o kollade på när de gröna lisebergskaninerna åkte konståkning. Mysiga, men jag undrar hur kan dom ens se nåt i de där kostymerna??
Ett mirakel att dom kunde åka i sina klumpiga dressar....hehe

Väl hemma igen läste Anna lite julsagor och nu ska vi nog till att sova, imorrn väntar naturhistoriska på oss.
Wooooo!
Kramkram/Linka Liten.


Liseberg 6/12


Kommentarer
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Men åhhhhhhhhh, jag saknar dig !!

Jag e så less på å vara less...



Kom hem ffs !! :o)

(ordagrant... ja)



hihi

2008-12-07 @ 00:58:24
URL: http://dragonph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0