Helg...

Äntligen var kursen över och examinationen i läkemedelshantering i torsdags gick superduper :) Så tjejorna och jag tyckte vi gjort oss välförtjänt av lite mysighet.
Sagt och gjort, på lördan träffades vi hos Ida och åt tacos och MÄNGDER med popcorn.
Jag fixade godaste solero drinkarna och provade ett nytt vin. comic nåt, helt okey men lite för bubbligt för min smak...
Håller mig nog till kära thechera eller afrikans fot i fortsättningen.., jag är lixom så tråkig att jag gärna håller mig till de kända godigheterna. Är nog därför jag typ äter hawaii-pizza 96% av gångerna. (Bara när Patrik tvingar mig att prova nåt jobbigt som inbakad eller nåt med kött på som det blir nån sorts jobbig variation....sucksuck,)
Men varför ändra ett vinnande koncept?!
Nåja vad iaf grymt mysigt att bara sitta och snacka hela kvällen :) Mycket funderingar om framtiden också, kommer bli sjukt spännande att se vart alla tar vägen sen...

Idag var ju fars dag så jag och syrran skulle till pappsen och laga middag och uppvakta. Hon kom till mig först och vi gjorde världens finaste hemmagjorda presentkort med glitter och pärlor och allt vackert. Tyvärr tyckte varken Emma eller Patrik att det blev nå fint. Himla mesar. Vart ju skitsnyggt! :D
Pappa blev iaf glad över presentkortet som var på en middag på valfri resaturang, när syster nr 3 kommit till stan, asså runt jul då. Så då ska vi gå ut alla 4, mysigt :)
Middan var bra såklart eftersom det var jag som gjort den :p Men fördrinken stod mamma för och den var också superb! hehe. Glassen ville aldrig frysa till i pappas glassmaskin så det fick "tyvärr" bli lite tårta istället, inte mig emot.

Ja, får ni slut på fantasin under drinkkvällen så kommer här lite tips:

Solerodrinken:
4cl licor 43
2cl grädde
is
Shaka loss i shakern, gärna till nån höftrullarvänlig låt.
Häll i höga glas och fyll på med apelsinjuice, MUMSA!

Mammas lennart drink:
4cl Päronkonjak
lite lime
Fruktsoda

Huga imorrn börjar nya kursen, teori och metod där man ska börja med c-uppsatsen.
Jag, emma och ida som inte ens löst hur vi ska göra med den... Vi hade lixom tänkt skriva ihop alla tre men det får man vist inte, så nu vet vi inte hur vi ska göra...
Jag var iaf i fredags och inhandlade en ny bärbar dator *älskar* så det är väl bara att börja skriva nu oavsett hur det blir...känns lite drygt förstås.
Men också helt sjukt, c-uppsatsen kändes ju som evighetsmil långt bort men nu är den här.
8 månader tills man förväntas vara klar syrra. iiiiiii. scary.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0