Lördag 1/11

Hade bestämt med systeryster sen några dar tillbaka att vi skulle överraska mamma och pappa med en middag.
Så planen var att hon skulle vara hos dom och sy litegrann och sen skulle dom följa med hem till henne för att fira hennes namnsdag och kolla lite på allt nytt och fint hon gjort på sitt loft.
Jag skulle handla alla sakerna till middan och ta bussen till henne och sen när hon kom hem skulle vi tillsammans göra middagen.

Jag kom till henne lite tidigare så jag tänkte att jag lika gärna kunde börja.
Började med det viktigaste, alltså efterrätten, gjorde suuuuupergod chokladpaj med kolasås i mitten :)
När den var klar tänkte jag att jag får väl fortsätta då så kommer dom väl snart, så jag gjorde iordning potatismuffinsen och när även dom var klara hade någon emmut ännu inte dykt upp!
Klockan var då närmare 17.30 och vi skulle ses halv fem, då ringde hon, pappa var och veckohandlade! (oh my god, sånt som kan ta sån tid...)
Nåja, en stund senare kom dom. Jag stod gömd i hennes kök och mamma och pappa gick runt och kollade in allt nytt hon fixat. Sen ställer sig mamma rakt mot mig och jag tänker "nu kommer det, nu blir hon överraskad" men hon säger ingenting!
Emma bara "Men hallå, Seeeeer du inte?!"
Mamma. "vaddå?"
Jag: Haaaaallåååååååå, det är lixom jag!
mamma: "Men guuuuuuuuuuuuuuuud oj..haha....det är ju du!" "Visste du att hon var här Emma?"
Jag: "Vi ska göra middag åt er"
Mamma: "nej vi ska äta sen vi skulle bara kolla på loftet"
Emma: "Vi ska göra middag åt er!"
Pappa: "Men ni kan då konsten att överraska, vad roligt!"
Mamma "Hur lämnade vi allt hemma??" (lampor etc.)
Pappa: "Det klarar sig"
Mamma: "Men vad roligt!, vilken överraskning, hehe"

Så när alla frågetecken var utredda stekte emma fläskfilén och jag gjorde svampsåsen.
Vi dukade med silverbesticken och allt blev superlyckat! :) Potatismuffinsen är verkligen att rekommendera!
Blev jag av med lite alfagroddar också eftersom att dom höll på gro mig ur huset här hemma! :o

Roligt med överraskningar! Jag älskar verkligen överraskningar!! Inte bara såna där till jul och födelsedagar utan såna mer oväntade.
Älskar när jag kommit på nån skojig överraskning att filura på och lixom ligger i sängen innan sovning och funderar hur jag ska göra på bästa sätt. Egentligen behöver det ju inte vara nåt speciellt utan kanske bara en mystisk picknick i det fria, eller att komma hem till ett hus fyllt av lappar ;)

Kommentarer
Postat av: DragonPH - Patrik PH Larsson

Oj, har du skrivit... ;)



Kollade du inte på ER, riktigt snyftaravsnitt, har grinat 45 min konstant... :o(



kram

2008-11-03 @ 22:07:58
URL: http://dragonph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0